07.02.2024.
6.2.2024. tragično je preminuo dr.sc. Ivo Brkić, etnomuzikolog i etnokoreolog, dugogodišnji vanjski suradnik Etnološkog odjela Narodnog muzeja Zadar. Bio je duboko uronjen u život kroz koji je kročio zaljubljen u glazbu, posebno u glazbenoplesni folklor doživljavajući ga važnim identitetskim smislom i pokretačem svojeg cjeloživotnog djelovanja. Vedar, pun optimizma i humora koji ga je održavao i u najtežim trenucima i nije mu dozvoljavao da stane i klone. Neposredan u komunikaciji, volio se susresti i popričati s ljudima, posebno na Poluotoku ili rivi, njegovim omiljenim destinacijama. S njim se vrijeme zaustavljalo jer on jednostavno nije dozvoljavao da čovjek samo prođe ili proleti. Cijenio je važnost trenutka, sadašnjosti i susreta s prolaznikom, kolegom, prijateljem. I zato nedostaje i onima kojima je stran njegov folklorni interes, a cijene neposrednost, srdačnost i susretljivost.
Dr. sc. Ivo Brkić rođen je u Husinu-Tuzla, BiH, 1946. 1974. završava Muzičku akademiju u Sarajevu na Odsjeku za muzičku teoriju. Na istoj Akademiji magistrira 1989. godine (Metodika muzičke nastave). 2020. doktorira na Odjelu za glazbenu umjetnost Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu. Naslov njegovog doktorskog rada je Glazbeni i plesni folklor Bukovice i Ravnih kotara s osvrtom na rubna područja.
Tijekom školovanja i studija aktivni je član KUD-a u Tuzli i Sarajevu (plesač prve postave). Za vrijeme studija, u vremenu od 1967.-1974. radi u osnovnoj školi i osnovnoj muzičkoj školi u Sarajevu te kraće vrijeme u Muzičkoj školi u Tuzli. Od 1974.-1980. zaposlen je u OŠ „Krsto Ljubičić“ u Zadru, a od 1981.-1991. je viši predavač metodike glazbe i sviranja na Odjelu za izobrazbu učitelja i odgajatelja na Sveučilištu u Zadru. Od 1992.-2011. godine radi u Baden-Württembergu - od 1992.-1993. u Edith-Stein Schule, Heudorf am Bussen, a od 1993.-2011. u Jugendmusikschule e.V.Riedlingen/Franz-von-Sales Realschule, Obermarchtal.
Kroz cijeli svoj radni vijek stručno se usavršava. Tako od 1969.-1979. pohađa seminar za voditelje plesnih folklornih grupa u organizaciji Odbora za muzičku kulturu Prosvjetnog sabora Hrvatske na otoku Badiji kod Korčule. 1972.-1973. pohađa fakultativni studij gitare i harmonike kao glavnog predmeta na Muzičkoj akademiji u Sarajevu. U razdoblju od 1975.-1978. od Todora Komazeca, poznatog narodnog umjetnika iz Žegara (Bukovica) uči izradu narodnih drvenih puhačkih glazbala (ćurlike, dvojnice, diple) i gudačkog instrumenta gusle, a od 1976. – 1978. uči izradu tamburice od Steve Poljaka iz Poljica (Ravni kotari). Veliku ulogu u njegovu daljnjem interesu i radu ima suradnja s dr.sc. Jerkom Bezićem, etnomuzikologom. Od 1974.-1980. obilazi s njim sjevernu Dalmaciju, melografira i transkribira sakupljenu etnomuzikološku građu Bukovice, Ravnih kotara i njihovih rubnih područja. Od 1996.-1998. u Baden-Württembergu pohađa Berufsbegleitender Lehrgang: E-Gitarre, Unterricht & Spielpraksis, Bundesakademie für musikalische Juzgendbildung, Trossingen.
Njegova pedagoško kulturnoumjetnička djelatnost je obimna. U okviru slobodnih aktivnosti u OŠ“Krsto Ljubičić“ u Zadru vodi tamburaški orkestar, zbor i folklorne grupe te surađuje s dramskom i recitatorskom sekcijom (uglazbljivanje pjesama, skladanje i izvođenje scenske glazbe) osvajajući pet državnih prvih mjesta na odgovarajućim natjecanjima. Dobitnik je Zlatne nagrade za istaknuti rad u kulturno-pedagoškim djelatnostima, Savez pionira. Pruža stručnu pomoć kod osnivanja i rada pojedinih KUD-ova u Zadru i široj okolici. Prikuplja etnomuzikološku i etnokoreološku građu Bukovice, Ravnih kotara i njihovih rubnih područja (1975.-1979.). Preuzimanjem vođenja prve ženske klape „Zadranke“ etablira novi vrhunski izričajni segment dalmatinskog klapskog pjevanja čiju vrijednost potvrđuju i višestruke prve nagrade stručnog žirija i publike na Festivalu Dalmatinskih klapa u Omišu 1980.-1986. Sklada izvorne kompozicije i obrađuje napjeve za muške i ženske klape, dječji i mješoviti zbor i tamburaški orkestar. U Njemačkoj vodi katolički dječji crkveni zbor u Uttenweileru nastupajući na raznim crkvenim festivalima. Vodi gitarski orkestar i sudjeluje na državnom natjecanju mladih glazbenika (Jugend musiziert) s učenicima na gitari (solo i duo) i solo pjevanja osvajajući nagrade do najviših kategorija posebno tijekom rada u glazbenoj školi u Riedlingenu. Stvaralački glazbeni opus proširuje na kompozicije za gitaru, mandolu i harmoniku bazirajući se na elementima glazbenog folklora Bukovice i Ravnih kotara.
Od 2007. počinje njegov drugi obilazak terena i sakupljanja folklorne građe u sjevernoj Dalmaciji kao i suradnja s kulturnoumjetničkim društvima, stručna suradnja s klapama i njihovim voditeljima u Zadru, intenzivira se njegova suradnja s Etnološkim odjelom Narodnog muzeja u Zadru te je i član stručnog povjerenstva 1.- 4. Smotre folklora Zadarske županije koju organizira Narodni muzej Zadar (Etnološki odjel). Veliki je promotor ojkanja koje je od 2010. na Unescovoj listi ugrožene nematerijalne baštine. 2019. osniva žensku pjevačku skupinu Kantalice interpretirajući napjeve tijesnih netemperiranih intervala koje je prikupio na područje sjeverne Dalmacije.
Njegov doktorski rad od izuzetnog je značenja za poznavanje i očuvanje glazbenoplesnog folklora sjeverne Dalmacije kao i kazete s glazbenim folklorom sjeverne Dalmacije koje je brižno čuvao. To je njegova popudbina koju nije želio čuvati unutar biblioteka ili vlastitog doma već je smatrao i želio da nađu pravu valorizaciju kao vrijedna kulturna baština zadužujući sve nas koji smo ga poznavali i s njim surađivali.