15.09.2022.
Sekcija za muzejsku pedagogiju i kulturnu akciju Hrvatskog muzejskog društva svake dvije godine organizira Skup muzejskih pedagoga Hrvatske s međunarodnim sudjelovanjem u suorganizaciji s različitim muzejima koji djeluju na području Republike Hrvatske.
Narodni muzej Zadar u 2022. godini obilježava 190 godina postojanja i djelovanja na području očuvanja, zaštite i promocije kulturne i prirodne baštine Zadarske županije i Republike Hrvatske. Kao dio programa obilježavanja Narodni muzej Zadar je domaćin i suorganizator Skupa muzejskih pedagoga Hrvatske s međunarodnim sudjelovanjem koji se održava od 21. do 24. rujna 2022. godine u Kneževoj palači, izložbenom paviljonu Narodnog muzeja Zadar. Održavanjem Skupa muzejskih pedagoga u Zadru nakon 20 godina, otkad je posljednji Skup bio organiziran u Zadru, će doprinijeti razmjeni iskustava muzejskih stručnjaka u polju edukacije i komunikacije s posjetiteljima. Skup muzejskih pedagoga je skup s međunarodnim sudjelovanjem što doprinosi razmjeni iskustva i stručnjaka i iz susjednih zemalja Republike Hrvatske. Iako je muzejska pedagogija kao dio stručnog tima relativno mlada, edukacija u muzejima postoji koliko i sami muzeji. Muzeji nisu više samo prostori za odabranu stručnu publiku već su otvoreni prostori interaktivnog učenja i upoznavanja svih stanovnika i posjetitelja s kulturnom i prirodnom baštinom koja je nerazdvojiv dio identiteta kako grada u kojem muzej djeluje tako i stanovnika. Muzeji komuniciraju s posjetiteljima i dok su zatvoreni, na što je ukazalo i vrijeme u kojem su bili fizički zatvoreni za posjetitelje tijekom trajanja lockdowna 2020. godine. U tom razdoblju komunikacija s posjetiteljima se odvijala putem društvenih mreža.
Stručni kadar u muzeju nastoji doći do publike različitih dobnih skupina osmišljavanjem edukativnog i zabavnog programa primjerenih za sve posjetitelje s ciljem promocije kulturne i prirodne baštine. Međutim, neke dobne skupine je teže privući u muzejske prostore. Kod nekih muzeja je problem odrasla publika, kod drugih pak srednjoškolska populacija, a ne smijemo zaboraviti ni osobe s teškoćama. Zašto je to tako i zašto neke dobne skupine, poput pretpostavimo vrtićke populacije, dolaze u muzej češće od drugih? Postoje različite teorije koje se temelje na iskustvu samih sudionika procesa interakcije između publike i muzejskih predmeta/prostora. Na Skupu muzejskih pedagoga u Zadru će se upravo ta tema pokušati razjasniti. Sudionici Skupa će iznijeti vlastito iskustvo interakcije s posjetiteljima, kao i moguća rješenja koja se temelje na dugogodišnjem radu. S obzirom na to kako su muzeji prostori za koje nema ograničenja dobi za posjetitelje važno je privući raznovrsnu publiku koja će postati stalan posjetitelj.
Cilj održavanja Skupa je razmjena iskustva muzejskih pedagoga i drugih stručnih muzejskih zvanja koja se odnose na programe za raznovrsnu publiku u svrhu povećanja broja posjetitelja u muzejima. Povećanje broja posjetitelja doprinosi povećanju njihovog znanja o potrebi i važnosti očuvanja i zaštite kulturne i prirodne baštine, a ujedno i samoj promociji te baštine. Također, posjetitelji „iz prve ruke“ vide dio identiteta, a uz priču koju nosi svaki predmet u muzeju upoznaju i stvarnu prošlost mjesta u kojem žive ili ga samo posjećuju.
Narodni muzej Zadar će, između ostalog predviđenog programa tijekom 2022. godine, održavanjem Skupa muzejskih pedagoga Hrvatske s međunarodnim sudjelovanjem, obilježiti 190 godina postojanja i na taj način ukazati na potrebu približavanja programa i muzejskih prostora svim dobnim skupinama.