21.04.2015.
Škola primijenjene umjetnosti i dizajna Zadar organizira već tradicicionalnu izložbu radova učenika srednjih škola Zadarske županije - ART DIZAJN. Ovogodišnje otvorenje Art dizajna održano je u četvrtak, 23. travnja 2015. u 12 sati u odjelu Muzej grada Zadra NMZ, Poljana pape Aleksandra III b.b., Zadar. Učenici su se predstavili radovima u različitim tehnikama na temu NOVE TENDENCIJE.
Škola primijenjene umjetnosti i dizajna Zadar organizirala je već tradicicionalnu izložbu radova učenika srednjih škola Zadarske županije - ART DIZAJN. Ovogodišnje otvorenje Art dizajna održano je u četvrtak, 23. travnja 2015. u 12 sati u odjelu Muzej grada Zadra NMZ, Poljana pape Aleksandra III b.b., Zadar.
Učenici su se predstavili radovima u različitim tehnikama na temu NOVE TENDENCIJE, a na otvorenju je priređen i prigodni program - dvije modne revije, vokalna i glumačka točka u izvedbi učenika srednjih škola Zadarske županije. Izložbe je priređena u okviru obilježavanja Županijskih dana, a traje do 4. svibnja 2015.
O TEMI: (obrada naslova teme prof. Boris Lukić)
Nove tendencije je termin koji je vezan uz zagrebačke izložbe istog naziva koje su u svojih pet manifestacija okupile veliki broj umjetnika srodnih ali ne i identičnih opredjeljenja. Nove tendencije ne podrazumijevaju jedan stil, jednu struju niti jednu orijentaciju. Može se smatrati pokretom međunarodnog sastava njegovih pripadnika.
Nove tendencije u Hrvatskoj je moguće pojmiti kao nastavak razmišljanja pojedinih sudionika EXAT-a. Postojanje grupe EXAT-51 u prvoj polovici pedesetih godina 20. stoljeća zasniva jedno shvaćanje umjetnosti i likovne kulture koje predodređuje činjenicu da su se upravo u Zagrebu početkom šezdesetih mogle održati prve izložbe Novih tendencija, u svoje vrijeme vrlo značajnog međunarodnog pokreta. Nove tendencije težile su sintetiziranju različitih oblika umjetnosti šezdesetih i sedamdesetih godina.U šezdesetim godinama su neokonstruktivisti bili istinska avangarda i kao takvi nekompromisni u društvenom pogledu. Neokonstruktivistička i luminokinetička umjetnost koristila se novim tehnologijama, no ne informatičkim, nego robotičkim ili sličnim za postizanje kinetičkih kvaliteta, kroz razne vidove serijske proizvodnje umjetničkih radova te upotrebom tada novih materijala. Jedna skupina autora vjerovala je u progres društva kroz znanstveni i tehnološki napredak.
Razvoj tehnologije omogućuje, ali i uvjetuje razvoj umjetnosti. Tako su drugu polovinu dvadesetog stoljeća obilježila dva potpuno različita odnosa umjetnosti prema tehnologiji. Umjetnost je tehnologiju ili prihvaćala kao medij ili ju je, kao izdanak moći odbacivala i napadala.
Što god je postojalo od tog „razdora između suvremenog svijeta umjetnosti i medijske umjetnosti, ili je još prisutno, suočavamo se s mogućnošću da te dvije prakse postoje paralelno danas.
Fotografije s otvaranja izložbe 23. 4. 2015.