20.04.2022.
Izložba "RATKO PETRIĆ: BACITI ISTINU U LICE!" jedna je od četiri nove izložbe kojom je 20. travnja 2022. svečano otvoren obnovljeni kompleks II Palače.
o Naziv izložbe: „Ratko Petrić: Baciti istinu u lice!“
o Mjesto održavanja i prostor: Providurova palača – izložbene dvorane
o Vrijeme trajanja: 20. 4. – 20. 6. 2022.
o Autor(i) stručne koncepcije: Nataša Ivančević
o Kustos izložbe: Nataša Ivančević, Koraljka Alavanja
o Autor(i) likovnog postava: Lada Sega, Nataša Ivančević
o Opseg (broj eksponata): 203 izloška
o Vrsta: samostalna, umjetnička, retrospektivna
o Tema (kratak opis): Ratko Petrić jedan je od najintrigantnijih hrvatskih suvremenih umjetnika, koji je u gotovo 50 godina umjetničkog djelovanja ostvario velik, raznorodan i osebujan opus. Retrospektivnom izložbom Baciti istinu u lice! javnosti predstavljamo prvi integralni kritički presjek cjelokupnog opusa, od kojih se mnogi radovi izlažu prvi put. Središnja je tema njegova umjetničkog opusa čovjek i njegova sudbina. U formalnom i sadržajnom smislu stvorio je novi oblik figuracije u hrvatskom kiparstvu 2. polovine 20. stoljeća. Ironijom, sarkazmom i groteskom, na izrazito svjež i lucidan način, propitivao je društveno-političke, kulturne i umjetničke pojave svojega doba. Bio je žestoki kritičar anomalija društvenih sustava i pojava kojima se obezvređuju univerzalne ljudske vrijednosti i slobode.
Retrospektivom predstavljamo vitalnost, suvremenost i aktualnost njegove umjetničke poruke kritičkim odabirom najvažnijih radova iz brojnih ciklusa (Pečat, Orator, Gozba, Abortus, Svevid, Bog Eros, Američki kipopis, Leterman, Crno jaje, Životinjska farma, Hrvatska kuća, Kipleraj, Izložba itd.). Tijekom 1980-ih jedan su mu od izvora inspiracije književna djela Kafke i Orwella. Prikazuje negativne aspekte globaliziranog svijeta, anticipira ratna stradanja i bigbrotherovsku sadašnjicu. Eksperimentirao je s kiparskim materijalima i tehnikama, a najčešće je upotrebljavao obojeni poliester, koji je u umjetnosti dobio širu primjenu 1960-ih. Materijal modernog konzumerističkog društva, jeftin, svakodnevan i potrošan, bio je idealan za umjetnika koji je njime postizao dojam „plastične” nadrealnosti.
Od 1965. do 1974. izlaže kao aktivan član Zagrebačke grupe karikaturista. Karikaturom povezuje likovno izražavanje i društvenu angažiranost, te ukida granice između visoke i popularne kulture. Izložbu karikatura u Društvu književnika 1968. posvetio je sovjetskoj okupaciji Čehoslovačke. Njegov strip Izvještaj koji je 1968./1969. izlazio u Omladinskom tjedniku prvi je primjer radikalnog zaokreta od tradicije strip-produkcije u Hrvatskoj i od mainstream strip-produkcije u svijetu. Dizajn plakata i tiskovina predstavlja važan dio Petrićeva opusa koji je do danas bio izvan fokusa struke. Ovom je retrospektivom dobio svoje mjesto u povijesti hrvatskoga grafičkog dizajna.
Ratko Petrić ostao je povezan sa Zadrom, u kojem je proveo djetinjstvo, pohađao gimnaziju, a poslije je za javne površine grada i okolice ostvario pet spomenika i 29 skulptura. Za života je postavio jedanaest skulptura u parku obiteljske kuće u zadarskom predjelu Belafuža. Obitelj Ratka Petrića pokrenula je inicijativu s Gradom Zadrom za otvaranje parka skulptura kao kulturno-turističkog sadržaja, kako je kipar zamislio za života. Retrospektiva je organizirana u suradnji Muzeja suvremene umjetnosti Zagreb i Galerije umjetnina Narodnog muzeja Zadar.
o Korisnici (kome je izložba namijenjena): odrasli, studenti, gosti Zadra
o Organizatori: Muzej suvremene umjetnosti i Galerija umjetnina NMZ