Kneževa palača
facebook instagram youtube
  • Hr
search
  • O muzeju
    • Opći podaci
    • Povijest muzeja
    • Dokumenti
  • Sastavne jedinice
  • Zbirke
    • Muzejske zbirke
      • Zbirke Galerije umjetnina
      • Zbirke Prirodoslovnog odjela
      • Zbirke Etnološkog odjela
      • Zbirke odjela Muzej grada Zadra
    • Dokumentacijske zbirke
      • Izložbe
      • Izdavaštvo
      • Hemeroteka
      • Posebna događanja
      • Plakati
      • Pedagoška djelatnost
      • Dokumentacija o povijesti i osnivanju muzeja
  • Izložbe
  • Izdavaštvo
  • Edukacija
  • Događanja
  • Igre
MENU
Traži

    Prijave

    Prijave na edukacije - OVDJE!
    05.12.2022.

    PLAVI SALON

    3. Plavi salon, 1964. Foto Ante Brkan
    3. Plavi salon, 1964. Foto Ante Brkan
    3. Plavi salon, 1964. Foto Ante Brkan
    5. Plavi salon, 1968. Foto Ante Brkan
    5. Plavi salon, 1968. Foto Ante Brkan
    5. Plavi salon, 1968. Foto Ante Brkan
    9. Plavi salon, 1977. Foto Ante Brkan
    9. Plavi salon, 1977. Foto Ante Brkan
    9. Plavi salon, 1977. Foto Ante Brkan
    Postavljanje.10. Plavi salon, 1980. Foto Ante Brkan
    10. Plavi salon, 1980. Foto Ante Brkan
    10. Plavi salon, 1980. Foto Ante Brkan
    10. Plavi salon, 1980. Foto Ante Brkan
    10. Plavi salon, 1980. Foto Ante Brkan
    Otvorenje, 14. Plavi salon, 1996.
    15. Plavi salon, 1999.
    15. Plavi salon, 1999.
    15. Plavi salon, 1999.
    15. Plavi salon, 1999.
    15. Plavi salon, 1999.

    Plavi salon izložba je duge tradicije i jedna od najrelevantnijih likovnih smotri koje su se ljetnih mjeseci održavale na našoj obali.

    Svoju prvu postavu Plavi salon je imao u okviru Sajma ribarstva, pomorstva i turizma 1957. godine. Od 1960. godine organizaciju preuzima Galerija umjetnina. Bijenale PLAVI SALON zamišljen je kao revijalna jugoslavenska likovna manifestacija tematski vezana uz more i ljudski život uz njega, a okupljala je znatan broj vodećih jugoslavenskih slikara. Ovakve revijalne izložbe salonskog tipa bile su početkom 60-ih godina 20. st. najznačajniji način izlaganja i sučeljavanja različitih umjetničkih stavova, ali i svojevrstan otpor ostacima socrealističkih tendencija na ovim prostorima. Bilo je to vrijeme heterogenih likovnih pristupa, od ostataka akademizma preko postimpresionističkih tendencija, ekspresionizma, fovizma, initimizma, nadrealističkog i fantastičnog slikarstva do različitih oblika nefigurativne umjetnosti. Ujedno, saloni su bili praktično rješenje u nedostatku materijalnih sredstava za organiziranje većeg broja individualnih nastupa i relativno skučene likovne produkcije. Ubrzo se kasnih 60-ih izgubio prvobitni revijalni karakter ove manifestacije ustupivši mjesto sve većem broju individualnih izložbi ili većih tematskih izložbi unutar pojedinog stilskog izraza, a s vremenom se i tema uz koju je izložba prvotno bila vezana pojavljivala sve manje u suvremenim likovnim kretanjima, što je krajem 60-ih dovelo do krize ove manifestacije. Salon od 1973. postaje triennalni, a od 1977. se i koncepcijski mijenja zadržavajući samo staro ime koje mu je i dalje osiguravalo identitet, a zamišljeno je da prezentira najznačajnije stilske, formalne i sadržajne aspekte slikarstva i grafike bivše države. Tako je 1977. održan triennale na temu „Figuracija u slikarstvu 70-ih“, 1980. "Refleksi nadrealizma u poslijeratnom jugoslavenskom slikarstvu, "1983. „Medijska kultura i suvremena likovna praksa“, potom 1990. „Inovacije u slikarstvu 80-ih“ u šest izložbenih cjelina šestorice autora.

    U neposrednom poraću 1996. godine održan je 14. PLAVI SALON na temu „Priroda i suvremeno hrvatsko slikarstvo“ u skromnim uvjetima primjerenim vremenu.

    Od 1999. godine kad je organiziran 15. PLAVI SALON s temom citata u umjetnosti 80-ih i 90-ih, čime je ova i danas triennalna izložba, uspjela sačuvati reputaciju nekadašnjih salona i održati cilj organizatora iz 1977. da se manifestacijom prate sve stilske, tematske i problemske mjene u likovnosti, sad već hrvatske države. Tako se 16. PLAVI SALON održan 2002., proširio izvan medija same slike prema nekim oblicima instalacija i konceptualne umjetnosti, da bi u 17. izdanju 2005. godine pod naslovom „Neomoderna ili još jedan prijelom stoljeća“ i „Modernizacija moderne“ obuhvatio djela koja potpuno iskoračuju iz slikarskog medija u trodimenzionalno polje samog ambijenta i u prostor novih medija. Zadnji, 18. PLAVI SALON održan 2018. na temu „Realizmi privatnosti: subjektivno u objektivnom u novom hrvatskom slikarstvu“, predstavio je mahom mlađu generaciju slikara posvećenu figuraciji u klasičnom slikarskom mediju. Galerija umjetnina ima u planu nastaviti manifestaciju PLAVI SALON i u 2023. godini čime bi se u 19. izdanju predstavili umjetnici koji proširuju medij slike kao dvodimenzionalne površine na način da ga oprostoruju ili transkribiraju u digitalne oblike.

    Iz medija:

    BULLETIN, br.3, 1962.

    Prijave

    Prijave na edukacije - OVDJE!
    Print-icon Ispiši stranicu
    Share-icon Podijeli članak
    Copyright (c) NMZ
    facebook instagram youtube
    Web NOVENA
    Narodni muzej Zadar
    Poljana pape Aleksandra lll 2,
    23000 Zadar
    Tel: 023/251-851
    Fax: 023/251-044
    info@nmz.hr
    Multimedia Pravne napomene Impressum Najam prostora
    Press Digitalna pristupačnost